Energiek & Gemotiveerd!

yogi

Door alle stress van het dagelijks leven wordt het soms een beetje teveel, snak je naar rust voor lichaam en geest. De afgelopen dagen voelde ik me eigenlijk heel positief en energiek! Tips hier voor wil ik graag met jullie delen!

Nu wil ik er wel bij vertellen dat dit weekje voor mij niet heel druk was, dus ik me sowieso al wat rustiger voelde. Maar toch hielpen deze tips om goed de week door te komen!

Laat dingen op je af komen, denk niet over te veel dingen na. Ik kan me daar zo in op laten gaan dat ik soms helemaal gek wordt van mezelf en dus alleen nog meer ga stressen en er niks van mijn werk komt.

Zo had ik afgelopen maandagavond catechisatie, ik had er geen zin in, was beetje moe enzo en niet helemaal fit. Toch was ik gegaan en later bleek dat het gewoon een hele relaxte en fijne avond was. En ik me maar druk maken over het feit dat ik er geen zin in had. Wat heeft dat voor zin als je toch niet weet wat er gaat gebeuren.

Begin met toetsen leren op tijd. Eh ja dit hoort niet helemaal bij de tips die ik jullie wil geven om je energiek en motiverend te voelen, maar ik had afgelopen week toetsen en ik was niet echt op tijd begonnen met leren, en daarom aan het begin van de week een klein beetje gestrest. Niet meer doen dus.

Maak elke ochtend een To-Do list van alle dingen die je die dag wil doen. Dit helpt je om je gedachten te ordenen en je zo taak/doelgericht de dag kan beginnen. Dit helpt je ook veel meer om echt de taken te doen die je moet doen, omdat je die taken in je achterhoofd al op een rijtje hebt staan. Het is dus voor jezelf duidelijk wat je moet doen.

(Maak van die To-Do list ook een realistische lijst. Wat kan ik echt doen vandaag, en nog belangrijker schrijf de drie belangrijkste 3 taken op die je sowieso die dag moet doen. Heb je die taken gedaan en heb je nog tijd over kun je de andere taken er nog als extra bij doen, mooi meegenomen!)

Zin of geen zin, weer of geen weer, begin gewoon aan die to-do lijst. Eerlijk, het moet toch een keer af, en hoe eerder je er aan begint, hoe eerder je hem af hebt, hoe eerder je op andere dingen kunt focussen.

Zo had ik bijvoorbeeld op geschreven wat ik moest doen en streepte ik dit elke keer door als ik wat af had, of had gedaan. Zo bleef het overzichtelijk en werd ik er steeds aan herinnert wat ik nog moest doen. Ook ging ik na school gelijk aan de gang. Ik zette bijna zonder nadenken gewoon mijn laptop aan en zette mijn spullen er bij, zodat ik wel moest beginnen.

To-Do lijst af! Wow goed zo! En nu gaan we eens goed ontspannen. Alle laptops, tablet en mobiels uit. Nog een bakje thee. Make-upjes er af, tanden poetsen en wat je avond routine dan ook is.

Ik ging een paar keer deze week rond 9 uur naar boven, en ik zette de kaarsjes op mijn kamer aan. Legde een kleedje op de vloer (eerst mega-comfortabele) kleding aan) en begon daarna aan yoga. (Tenminste dat moest er op lijken :P)

Na een paar oefeningen gedaan te hebben pakte ik mijn dagboek er bij en schreef eerst alle punten op waar ik echt oprecht dankbaar en blij om was voor die dag. Hier werd ik best wel blij van! Daarna schreef ik de rest van mij dagboek. Zo was ik echt ontspannen en gelukkig en kon ik gaan slapen. Heerlijk.

Zo word je de volgende dag ook weer vol goede moed wakker. Schrijf je eerst je to-do lijstje en begin je aan je dag. Wat ook belangrijk is, om gezond te eten. Maar ja dat is sowieso belangrijk. En sporten maar eh daar ben ik niet echt een held in. Ook al wil ik wel graag gaan zwemmen. (bikini is al binnen.. daar niet van..) Maar daar had ik het niet over.

Ik wil je ook nog een paar andere tips meegeven. Blijf zelf ook positief, blijf aan de positieve dingen van het leven denken. Aan de mooie dingen die je hebt meegemaakt. Aan dat je al weer een paar opdrachten af hebt! Aan.. noem maar op, als het maar positief is! En wees ook positief naar andere mensen toe, zo geven ze jou ook weer positieve energie terug.

Ga op tijd slapen, en zoveel mogelijk op dezelfde tijden. Als je elke keer dezelfde keer naar bed gaat wend je lichaam er aan en gaat het op slaapstand. – dit heb ik al in een eerder artikel gezet.

Als je bezig ben met je to-do list, concentreer je dan ook echt alleen op het geen waar je mee bezig bent. Laat je niet afleiden door andere dingen, zet daarom een goede muziek list op!

Al deze tips kan ik jullie geven nadat ik een paar nieuwe apps op mijn mobiel heb gedownload die mij hier bij echt hebben geholpen! En die wil ik ook graag met jullie delen!

Fabulous: Dit is een app waar je je ochtend, middag en avondroutine kan instellen. Dit klinkt raar maar zo kun je meer ‘discipline’ in je schema krijgen. Niet alleen dat, het geeft je ook echt een heleboel tips hoe je dit kunt doen, en ik ga er vast nog een heleboel van leren, dus dat krijgen jullie nog een keer te horen! Want je kunt er echt heel veel mee, kijk er maar eens naar! Het is echt een hele leuke en mooie app!

Forest: Met deze app kun je niet zomaar op je mobiel, tenzij je een boom laat dood gaan. Ja echt! Je kunt een tijd instellen dat jij je wil concentreren, bijvoorbeeld 25 minuten. De app plant dan een boom en als je 25 minuten niet op je mobiel zit is het boompje gegroeid. Tja, en als je dan na een paar minuten wel nieuwsgierig wel op je mobiel kijkt gaat je boompje dood. (nu zal ik er maar niet bij vertellen dat je als je web-whatsapp aan zet je gewoon via je laptop kan whatsappen, en je het zo dus uren vol houd..Ghmm, heb ik iets teveel gezegd :P)

Spotify, wie kent het niet. Ik kan als ik voor school of voor stage op de laptop aan de gang na niet meer zonder. Ik heb weer een paar goede/leuke muziek lijsten gevonden en die wilde ik ook met jullie delen!

om je te concentreren:

(en wow Lucy Hale – van Pretty Little Liars, de netflix kijkers onder ons – waar ik er sinds kort geen meer van ben –  kan goed zingen!)

Zo ik hoop dat je er weer tegen aan kan!

Liefs Lianne

Reageer op dit artikel

Laat als eerste een reactie achter.

Abonneren op
wpDiscuz